fredag 14 oktober 2011

Välkommen till min nya blogg!

 Wishful Wife eller som jag kallade mig förut, Husligahustrun, är tillbaks igen.

Många blev snopna när min gamla blogg plötsligt var borta. Å nej, Jag hade inte dött eller gått under jorden. Jag ville ta ett avstamp från det gamla och ta nya tag i ny skepnad!
Eftersom min blogg tydligen är så saknad (mitt liv är så jävla intressant, I know ;) så skall jag stanna här!
Jag kom hem från Helsingfors för några dagar sedan. Var och hälsade på min moster Meeri. Åkte spårvagn och tåg. Så jäkla kul. Varför blev jag inte spårvagnsförare?!
Moster matade i mig godis, kakor o mat helatiden. Pysslade om mig. Gödde mitt feta lekamen ännu mer. Men som vanligt tänkte jag att "jag tar igen det när jag kommer hem". Såra en gammal kvinnas givmildhet, det går bara inte.
Till skillnad från min mor så orkade minsann Moster hänga mig i klackarna genom många butiker.
Emellanåt frågade hon "Vill du, Alterneum?" (Ett Konstmuseum för de som inte vet). Jag lyckades dock prata bort henne åtminstone 5 gånger :)
Hon tyckte alla kläder var för dyra. Måste gå till loppis sade hon. Jag förklarade att det är jävligt svårt att hitta NÅT som passar min konstiga kropp. Så okej, hon släppte snacket om UFF och hjälpte mig hitta sånt som kunde passa.
Vardagen blev till fest för henne. Vi hittade glögg i matbutiken och delade en flaska vin på kvällen. Vi hade PikkuJoulu !!
Hon började kvittra efter 2 glas. Skitkul. Så frågade jag om hon hade lite musik. Å jo, Sovjet superstar på kasett! Det ni ;) Från 76. Flög deluxeflyg Air Åland dit o hem. Jag älskar att flyga. Trångt var det i plåtkråkan som var fullsatt.
Är ledig idag.  Om jag skulle få arslet att flyga ur soffan nu till då. Skall köpa möbler till kontoret. Eller, en gästsäng. En ny. Var nog och tittade till Möbelreturen igår, men gammal asiger säng åt gäster. Nej tack.. Har massor att göra idag. Får se ikväll vad jag kunde åstadkomma av denna fredag!
Återkommer med bilder av ett förhoppningsvis inrett gästrum !






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar